loading...
کلوپ اختصاصی هواداران استاد نصیری
پست ویژه ﮐﻠﻮپ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ھﻮاداران تکواندوکار اﺳﺘﺎد ﻧﺼﯿﺮی

ﮐﻠﻮپ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ھﻮاداران تکواندوکار اﺳﺘﺎد ﻧﺼﯿﺮی

هادي بازدید : 288 یکشنبه 14 اسفند 1390 نظرات (2)
به سلامتی آقایان جدیری و رضوانی هم به کره رفتند تا در آزمون ارتقای کمربند دان 8 شرکت کنند. اگر این 2 استاد عزیز موفق به کسب کمربند شوند دومین و سوین افراد هستند که در ایران دارای دان 8 هستند و البته اولین افراد در اصفهان. برای این این دو استاد بزرگ آرزوی موفقیت داریم!
هادي بازدید : 331 پنجشنبه 29 دی 1390 نظرات (0)

به نوروز ایرانی در گوگل رای بدهید.گوگل میخواهد نوروز را به نام افغانی ها ثبت کنید.لطفا به دیگران هم اطلاع بدهید.ممنون
http://noroozingooglecalendarafghanvsiranvoteforsubmiteiraniannorooz.ern-co.com/persiannoroozvsafghanistannoroozvoteforsubmitnoroozingooglecalendar/index.php?err=ok

به نوروز ایرانی در گوگل رای بدهید.گوگل میخواهد نوروز را به نام افغانی ها ثبت کنید.لطفا به دیگران هم اطلاع بدهید.ممنون

کلیک کنید

هادي بازدید : 399 پنجشنبه 21 مهر 1390 نظرات (0)
نکات مهم در دفاع ها

يكي از اصول مهم در تكواندو اصل دفاع مي‌باشد كه «ماگي» نام دارد كه از دو كلمه «ما» به معناي دفاع و «گي» به معناي اجرا تشكيل شده است.

    در كل دفاع دست به 3 صورت انجام مي‌گيرد: با «تيغه دست»، با «مچ دست» و با «پاشنه كف دست» و در سه قسمت اصلي بدن اجرا مي‌گردند:

1) آره                      از كمربند به پائين

2) مومتونگ             از كمربند تا استخوان ترقوه

3) الگول                  استخوان ترقوه به بالا

 

 

    توجه كنيد كه دفاع به‌معني سدّ كردن و تحمل ضربه نيست! بلكه بايد با تغيير مسير و نيروي ضربه، از اصابت آن به بدن خود جلوگيري كرده و يا حداقل شدت و سرعت آن كاست. به همين دليل تمامي دفاع‌ها با قسمت‌ هاي نرم دست و يك شوك كوبشي، در زاويه‌اي مايل با ضربه قرار گرفته و آن را منحرف مي‌كنند. بنابراين قرار گرفتن در زاويه عمود بر ضربه نادرست و خطرناك مي‌باشد.
هادي بازدید : 1171 پنجشنبه 31 شهریور 1390 نظرات (0)
اصول و مبانی تمرین
آماده‌سازی صحیح بدنی علاوه بر اینکه باعث توانائی انجام بهتر فعالیت ورزشی و کسب نتایج مطلوب در رقابت‌ها می‌گردد. از صدمات و آسیب‌های جسمانی نیز جلوگیری می‌نماید. عدم تمرینات کافی و آماده‌سازی غلط بدنی که باعث عدم هماهنگی لازم عصبی عضلانی، کمی انعطاف‌پذیری، عدم وجود قدرت و مقاومت کافی در عضلات، تاندون‌ها و رباط‌ها و ... می‌گردد، باعث افزایش میزان آسیب‌های جسمانی خواهد شد. آمادگی بدنی یا ورزشی را می‌توان به طرق مختلف طبقه‌بندی نمود. در زیر عناصر آمادگی جسمانی، تعریف و کاربرد این عوامل در پیشگیری از آسیب‌دیدگی را ارائه می‌دهد.
عناصر آمادگی جسمانی و اصول تمرینی مربوطه
▪ اجزاء تناسب بدنی/ ویژگی / اضافه بار فزاینده / شدت/ مدت/ تکرار
ـ استقامت قلبی - تنفسی / دوچرخه‌سواری، دو آهسته، طناب زدن، شنا، پیاده‌روی/ افزایش سرعت تا میزان مجاز ضربان قلب، حفظ ضربان قلب در (EBZ*)/ افزایش تدریجی مدت تمرین، ۱۵ دقیقه حداثل زمان موردنیاز برای کسب اثرات تمرین/ حداقل یک روز در میان.
ـ ترکیب بدنی/ دوچرخه‌سواری، دو آهسته، شنا، پیاده‌روی/ افزایش سرعت تا میزان مجاز قلب، حفظ ضربان قلب در EBZ/ افزایش تدریجی مدت تمرین، ۳۰ دقیقه حداقل زمان موردنیاز برای کسب اثرات تمرین/ حداقل یک روز در میان، ۵ روز در هفته اگر صرف کاهش ذخایر چربی و یا وزن باشد.
ـ نیروی عضلانی/ تمرین با وزنه/ هالتر زدن در دوره‌های ۶ تکراری، افزایش وزنه پس از تکمیل دوره‌های ۱۰ تکراری/ افزایش به وسیله تکرار دوره‌های ۶-۱۰ تکراری / حداقل یک روز در میان
ـ استقامت عضلانی/ ورزش‌های سوئدی تمرین با وزنه/ افزایش دشواری تمرینات، هالتر زدن در دوره‌های ۱۵-۲۵ تکراری، افزایش وزنه بعد از تکمیل دوره‌های ۲۵ تکراری/ افزایش یا تکرار بیشتر هر دوره تمرین، افزایش تکرار دوره‌های ۱۵-۲۵ مرتبه‌ای/ حداقل یک روز در میان حداقل یک روز در میان
ـ انعطاف‌پذیری / ورزش‌های سوئدی، یوگا/ استفاده از نیروی متوسط جهت کشیدن رباط‌ها و مفاصل/ افزایش مدت تمرین برای هر حرکت از ۱۰ ثانیه به ۶۰ ثانیه/ حداقل یک روز در میان
▪ Exercise Bene fit zone=Maximum Heart Rate.
اصول ده‌گانه آمادگی جسمانی جهت پیشگیری از آسیب‌های ورزشی
اصول ده‌گانه ذیل را می‌توان در آماده‌سازی بدن در رشته‌های مختلف ورزشی جهت پیشگیری از آسیب‌دیدگی‌ها به‌کار برد.
۱) گرم کردن و سرد کردن
۲) افزایش تدریجی: روزانه مقدار کمی به فعالیت خود بیافزائید (رسیدن به بالاترین سطح آمادگی به شش تا هشت هفته وقت نیاز دارد).
۳) زمانبندی: از فعالیت بیش از اندازه پرهیز کنید. بسته به رشته ورزشی دوره‌های تمرین باید از یک ساعت تا یک ساعت و چهل و پنج دقیقه طول بکشد (فرد خسته مستعد پذیرش صدمات بدنی است).
۴) شدت عمل: به‌جای میزان فعالیت بر شدت آن تأکید کنید.
۵) میزان ظرفیت: از خود، آن مقدار فعالیت بدنی انتظار داشته باشید که محدودیت‌های فیزیولوژیک شما اجازه می‌دهد و یا حفظ ایمنی و سلامتیتان قابل انجام است.
۶) قدرت بدنی: باعث افزایش مقاومت عضو در مقابل نیروهای وارده به آن می‌گردد. افزایش قدرت به معنی ایجاد استقامت و سرعت بیشتر نیز می‌باشد.
۷) انگیزش: از عوامل اولیه در آماده‌سازی بدنی در رشته‌های مختلف ورزشی محسوب می‌گردد. برای ایجاد انگیزش بیشتر ورزشکار می‌توان از تمرینات دایره‌ای (تمرینات با وزنه یا بدون وزنه که در آنها از یک تمرین به تمرین دیگر می‌پردازند. بدون اینکه استراحت کنند) و ورزش‌های ایزومتریک استفاده نمود.
۸) اختصاصی بودن: برنامه‌های ورزشی باید تمرینات لازم برای ایجاد قدرت بدنی آرامش و نسل شدن عضلات و قابلیت انعطاف‌پذیری را دربرداشته باشد.
۹) آرام‌سازی و شل کردن عضلات: آموزش تمرینات ویژه که باعث آرامش و شل شدن عضلات شده و به رفع خستگی و فشارهای موجود کمک کند ضروری است.
۱۰) شیوه معمول: هم در فصل مسابقات و هم در فصل تعطیلی باید یک شیوهٔ معمول و مشخص ورزشی روزانه برقرار گردد.
● اصول و مبانی آمادگی جسمانی
این مبانی به‌طور کلی در اصل SAID مخفف و گرفته شده از حروف اول کلمات Specific Adaptation to Imposed Demands خلاصه شده است. اصل Said با سازگاری ویژه نسبت به نیازهای تحمیل‌شده بیان می‌کند که وقتی بدن تحت فشارهای مختلف قرار می‌گیرد سعی کند با نیازهای تحمیل شده سازگاری و انطباق پیدا کند. در اینجا دو اصل مهم اضافه بار که نشانگر تغییر میزان فشار و ویژگی که نشانگر نوع فشار و سیستم خاص تمرینی می‌باشد را مورد دقت قرار می‌دهیم.
● اصل اضافه بار
می‌گویند میلو بزرگترین قهرمان قرن ششم قبل از میلاد هر روز گوساله‌ای را به دوش می‌کشید و حمل می‌کرد تا به گاوپرواری تبدیل شد. وی با استفاده از این روش آنقدر قوی شد که در طول ۲۴ سال هرگز شکست نخورد و ۶ بار پیاپی مقام قهرمانی المپیک را کسب کرد. این داستان بیانگر اصل اضافه بار است. یعنی برای بهبود آمادگی جسمانی باید سیستم درگیر را به‌صورت فزاینده و تدریجی تحت فشار اضافه قرار داد. این فشار اضافه می‌تواند با افزایش عوامل ذیل ایجاد گردد.
۱) مقاومت
۲) تکرار تمرین
۳) شدت تمرین
۴) مدت تمرین
مثلاً جهت افزایش قدرت عضلانی باید تمرین یا مقاومت نزدیک به حداکثر (مثل کشیدن یا هل دادن یک نیروی مقام) که به‌تدریج افزایش داده می‌شود انجام شود.
به سازگاری بدن در مقابل فشار افزایش یافته، اثر تمرین گفته می‌شود. به‌طور مثال اثر تمرین در برنامهٔ توسعه ترکیب بدن ازدیاد قطر و وزن عضلات و کاهش میزان و چربی و .. می‌باشد.
افزایش فشار ایجاد شده باید به‌حدی باشد که بدن بتواند خود را با آن سازگار نماید. لذا باید اضافه بار به‌صورت آهسته و تدریجی اعمال گردد. افزایش سریع فشار باعث آسیب‌دیدگی و یا یأس و سرخوردگی خواهد شد. علایم ذیل نشانگر آن است که احتمالاً اضافه بار خیلی شدید است.
- ضربان سریع قلب که هنگام فعالیت ایجاد می‌شود ۵ الی ۱۰ دقیقه پس از تمرینات همچنان ادامه یابد.
- خستگی و سستی تا ۲۴ ساعت پس از توقف تمرینات ادامه یابد.
- ایجاد گرفتگی و درد عضلانی

جهت خواندن ادامه متن اصول و مبانی تمرین و آمادگی جسمانی به ادمه مطلب رجوع كنيد....
هادي بازدید : 1030 شنبه 26 شهریور 1390 نظرات (2)

اخبار:هفته ی دوم و سوم مسابقات لیگ بسیج در استان قم برگزار شد!

هفته ی دوم و سوم مسابقات لیگ تکواندو بسیج نوجوانان کشور در روز شنبه 1390/06/26 با حضور 7 تیم شرکت کننده و به میزبانی استان قم برگزار شد.
در روز شنبه 1390/06/26 تیم مقاومت اصفهان 2 بازی انجام داد که در بازی اول با نتیجه 7-1 بر تیم مقاومت خراسان رضوی غلبه کرد و در بازی دوم نیز با نتیجه 5-3 بر تیم مقاومت استان قم به پیروزی رسید و با 10 امتیاز در صدر جدول رده بندی مسابقات قرار گرفت.
همچنین استان قم در میزبانی و برگزاری مسابقات عملکرد خوبی داشت و امکانات میزبانی شامل (خوابگاه و محل اسکان/کیفیت غذا/سالن برگزاری مسابقات/داوری مسابقات تا حدودی!)دارای کیفیت نسبتا مطلوبی بود.

هادي بازدید : 1806 یکشنبه 20 شهریور 1390 نظرات (0)

آموزش فرم دو تکواندو - Learing second Form Taekwondo

نام فرم  :  تگوک ای جانگ
شماره فرم :  دو
نام شاخه : ت
معنی : شادی - وفاداری
سمبل :  دریاچه
تعداد تکنیک  :  ۲۳
تعداد شماره  :  ۱۸
محل کی هاپ : 18

----------------------------------------------

تصویر متحرک

آموزش فرم دو تکواندو

آموزش فرم دو تکواندو - Learing second Form Taekwondo

برای ذخیره تصویر آموزش فرم ۲ تکواندو روی عکس راست کلیک کرده و گزینه

 save picture as را انتخاب کنید.

جهت خواندن محتوای بیشتر در مورد آموزش فرم یک به ادامه مطلب بروید...

هادي بازدید : 2035 یکشنبه 20 شهریور 1390 نظرات (2)

آموزش فرم یک تکواندو - The first forms of Taekwondo Training

نام فرم  :  ت گوک ایل جانگ
شماره فرم :  یک
نام شاخه : کن
معنی : خالق - قدرت
سمبل :  آسمان
تعداد تکنیک  :  ۲۰
تعداد شماره  :  ۱۸
محل کی هاپ : 18

آموزش فرم یک تکواندو - Learing First Form Taekwondo

جهت خواندن محتوای بیشتر در مورد آموزش فرم یک به ادامه مطلب بروید...

هادي بازدید : 1134 پنجشنبه 17 شهریور 1390 نظرات (2)
تبریک

ایران قهرمان هان مادانگ جهان شد !

ایران قهرمان هان مادانگ جهان شد !


بیستمین دوره مسابقات جهانی تکواندو هان مادانگ با حضور 53 کشور و 2400 ورزشکار در شهر نامیانگجو کره جنوبی برگزار گردید که تیم ملی ایران با 53  نفر متشکل از 37 نفر آقا و 16 نفر بانو در این مسابقات حضوری قدرتمند داشت.

تيم ملي توانست در مهم ترین بخش این رقابت ها ،یعنی تیم نمايش 11 نفره با تركيب شايان نصيري ، خشايار سلمانيان ، امير حسين سلطاني ، بهمن مسعودي ، محمد فكاري ، عليرضا مرداني ، شهرام ا... آبادي ، ابراهيم ابن عليان ، محمد باقري براتي و ميثم رحيمي ، با غلبه بر تمامي حريفان در سكوي نخست قراربگيرد و آمريكا درجايگاه نايب قهرماني قرار گرفت و همچنين فيليپين و ويتنام به ترتيب سوم و چهارم شدند.

جهت دیدن باقی تصاویر و ادامه مطلب به ادامه مطلب بروید...
هادي بازدید : 1022 پنجشنبه 17 شهریور 1390 نظرات (1)
 ISFTKD.ROZBLOG.COMکلوپ اختصاصی هواداران استاد نصیری
گرم کردن و سرد کردن بدن

گرم کردن یا تمرین های مقدماتی،فعالیت هایی هستند که باعث افزایش درجه حرارت بدن وعضلات وافزایش فعالیتها شده، بر سرعت گردش خون می افزایندواکسیژن بیشتری در اختیار عضلات قرار می دهند؛در نتیجه واکنش های سوخت وسازی وتولید انرژی تسریع می گردد.همچنین سرعت انقباض عضلانی وعکس العمل آن سریع تر می شود.از طرفی گرم کردن وحرکات کششی احتمالا از بروز صدمه ها وآسیب های ورزشی  همچون پارگی تارهای عضلانی-تاندونی وکوفتگی جلوگیری می کنند.
به ادامه مطلب رجوع کنید...
هادي بازدید : 766 جمعه 11 شهریور 1390 نظرات (1)

کاربرد ضربات تکواندو در سایر رشته های ورزشی (طنز)

سلام به همه دوستان عزیز ورزشکار (مخصوصا تکواندوکارها)

امروز یه عکس براتون گذاشتم که نشون میده تکواندو به قدری حرفه ای و کاربردی هست که حتی در رشته های ورزشی دیگر حتی ورزش هایی که رزمی نیستن به کار میره.

کاربرد ضربات تکواندو در سایر رشته های ورزشی (طنز)

همونطور که میبینید بازیکن سمت راست سعی داشته تیو یوپ چاگی و بازیکن سمت چپ نیز در اجرای تکنیک تیو آپ چاگی بوده.

نتیجه:تکواندو به همین دلیل پرطرفدارترین رشته رزمی جهان بوده و به المپیک راه یافته؟از علاقه مندان به هر رشته ورزشی دعوت میشود به فکر ثبت نام در رشته تکواندو باشند.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
سلام این وبلاگ در راستای ترویج بیشتر تکوادو در بین مردم و شناخت مردم نسبت به ورزش و تکواندو میباشد. این کلوپ متعلق به هواداران استاد بزرگ:استاد سجاد نصیری میباشد.با نظرات خود ما را یاری کنید. جهت اطلاع از جدیدترین مقالات عکس ها و کلیپ های ورزشی مخصوصا تکواندو در خبرنامه عضو شویدبا تشکر مدیریت کلوپ اختصاصی هواداران استاد نصیری تکواندو استان اصفهان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 147
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 2,844
  • بازدید کلی : 90,937
  • کدهای اختصاصی